Nr 1 !

Igår fick Alice sin FÖRSTA tand!

Till min stora förvåning ville flickebarnet inte äta sin frukost, vilket brukar vara "favoritmåltiden"...
Efter mycket trugande gick gröten ner och lite macka...
Sen tänkte jag inte mer på det!

Men när vi stunden senare, klädde oss för gå ut med finaste Annika, kände jag i trollets mun och kan tro denna mamma blev paff när hon kände nåt litet litet spetsigt i dottern mun!
En TAND!
Var tvungen att kika i munnen, sååå söt. *s*


Min tulla börjar bli stor!
Mammsen dansa "happydance" och sjöng högt "Alice har fått en tand.. osv", ha ha... ;P
Annika tittade skumt på mig. Men det bjöd jag på!

Alice har inte haft några sympton om tanden så att säga, vilket känns jättebra.
Dock é hon hopplös när det gäller nattsömnen... Har jag tur får jag sova 3timmar i sträck en natt. *gäääsp*
Men men...

Nr 1 av många tänder. *kärlek*

Kommentarer
Postat av: sanna

stor tjej och tokig men underbar mamma ;) hihi <3

2011-02-18 @ 18:01:51
URL: http://zebrafejs.blogg.se/
Postat av: Em

Åh vad roligt! Grattis till tanden Alice! ;)

2011-02-19 @ 11:01:44
URL: http://lillbebisens.blogg.se/
Postat av: Mia 18år - Mamma till William och Marcus

Vad kul att första tanden ploppat upp! :D Alltid speciellt med just de första tänderna.



Fast mina barn blev jätte griniga och sov dåligt när de fick sina tänder. Så lite jobbigt kvar det också. Men de ser ju så otroligt gulliga ut när de små tänderna kommer fram. Nästan så att de ser ut som nya små personer. Tänderna gör mycket! :).



Kram Mia

2011-02-24 @ 00:23:16
URL: http://snuttegubbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0